Seit meinem ersten externen D/A-Wandler (ein günstiges Gerät von Musical Fidelity) bin ich angefixt. Egal, ob man einem alten CD-Spieler klanglich auf die Sprünge helfen möchte oder ob man einfach etwas mehr Klang sucht: Ein DAC kann Wunder wirken.
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So lautet der Slogan der Firma Revox. Eine Marke, die man wie wenige andere mit der Kombination aus Technik und Design verbindet. Die Studiomaster A200 ist dafür ein schönes Beispiel.
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Ausstattungsliste: Rupert Neve 543
| Specification | |
| Type | 500 Series Compressor |
| Gain Range | Continuously variable from 6 dB to +20 dB. |
| Threshold Range | Continuously variable from 36 dB to +22 dB. |
| Ratio Range | Continuously variable from 1.1:1 to Limit (40:1). |
| Attack Range | Continuously variable from 20mS to 75mS |
| Release Range | Continuously variable from 100mS to 2.5 Seconds. |
| FF/FB | Feed-Forward or Feed-Back VCA control. |
| Maximum Output Level | Balanced and Floating Transformer Output |
| Maximum output from 20 Hz to 40 kHz is +23 dBu. | |
| Total Harmonic Distortion and Noise | @ 1kHz, +20 dBu output level, no load. |
| Main Output, compressor bypassed Better than 0.0006%. | |
| Main Output, compressor engaged Better than 0.02% | |
| Noise | Measured at Main Output, un-weighted, 22Hz-22kHz, Terminated 40 Ohms. |
| With Gain at Unity, Compressor disengaged Better than 103 dBu. | |
| With Gain at Unity, Compressor engaged: Better than 92 dBu | |
| Frequency Response | Main Output, Unity Gain |
| @ 18 Hz, +/- .1dB | |
| @ 150 kHz -3 dB. | |
| Crosstalk | Measured Channel to Channel: |
| Better than 90 dB @ 15kHz. | |
| METERS | Monitor INPUT LEVEL and GAIN REDUCTION |



